Werkwijze REM Webdesign

1. Contact

  • Bericht via de site
  • DM via socials
  • Telefoon
  • E-mail

2. kopje koffie

We doen een (digitaal) kopje koffie om kennis te maken, zodat ik een beeld kan krijgen van:

  • U!
  • Het bedrijf
  • De doelgroep
  • Wat u al heeft
  • Uw verdere wensen

3. Onderzoek & Voorstel

Na de kennismaking ga ik aan de slag met uw wensen. Ik kijk wat daarvoor moet gebeuren. Hoeveel tijd en werk het kost.

Na mijn onderzoek kom ik met een voorstel met daarin:

  • Wat u van mij kan verwachten
  • Een aantal potentiële concepten/ideeën
  • Kosten
  • Startdatum
  • Opleverdatum
  • Lijst met dingen die geregeld moeten worden, door uzelf

4. 1e versie

Afhankelijk van de duidelijkheid van de wensen, geef ik een aantal voorbeelden van hoe de homepage eruit zou kunnen zien.

Op basis hiervan bepalen we de stijl van de site en ga ik verder met de overige pagina’s.

5. 1e feedback

Op een afgesproken moment spreken we af (digitaal of fysiek) om de eerste resultaten te bespreken.

Op basis van dit gesprek ga ik verder met de volledige site.

6. Uitwerken volledige versie

Ik zet de volledige site op.

7. Laatste feedback

Deze meeting is gelijk aan de eerdere feedback meeting.

Nu kan ik de hele site tonen (op wat detailwerk na).

Op basis van dit gesprek, ga ik verder met het invullen van de details en eventuele finetuning van de website op basis van de feedback.

Daarna gaan we ons richten op livegang van uw website!

8. Definitieve versie

  • U doet zelf nog één laatste check!
  • Als er nog dingen niet goed staan, pas ik dat aan
  • Op een “samen” gekozen moment, gaat uw site live!

Goed om te weten

Bij het creëren van een website komt een hoop kijken.
De meeste ondernemers weten precies wat ze willen en hoe het eruit moet komen te zien.

Mocht u het nog niet precies weten, dan zijn er een aantal dingen waar u van te voren al over kan nadenken:

  • Heeft u al een domeinnaam (internetadres, wat komt er achter de www.)?
  • Welk hosting bedrijf heeft/neemt u? (Ik kan hier bij helpen kiezen)
  • Heeft u al een huisstijl (kleuren, logo’s, foto’s)?
  • Wat is uw doelgroep?
  • Wat wilt u bereiken met uw website?
  • Heeft u al teksten bedacht?
  • Wilt u foto’s en teksten zelf maken of laat u dat iemand doen?
  • Welke onderdelen wilt u op uw site?
  • Welke bestaande site(s) vind u mooi?

Uiteraard kunnen we samen over alle keuzes sparren om zo tot het optimale restultaat te komen!

Werkwijze REM Webdesign Checklist